خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/09 - 10:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
علیزاده:

ضرورت تسریع در برقراری آتش‌بس دائمی در یمن/ دخالت بیگانگان سرنوشت یمنی‌ها را خدشه‌دار می‌کند

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، گفت: گفتگوهای یمنی-یمنی یکی از مهمترین راهکارها برای سامان دادن امور داخلی یمن است و مردم این کشور باید بدون دخالت بیگانگان سرنوشت خویش را تعیین کنند.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با درخواست سازمان ملل نسبت به ضرورت تسریع در برقراری آتش‌بس دائمی در سراسر یمن، گفت: تجاوزگری به صنعا برای کشورهای متخاصم تبدیل به یک باتلاق شده که هر روز در آن فرو می روند.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع ائتلاف عربی تصور نمی کرد با مقاومت مردم یمن روبرو شود از این رو اکنون درصدد خروج از بحران یمن است.



وی با اشاره به اینکه خروج از بن بست تجاوز به یمن در گرو ایجاد آتش بس و تخلیه نیروهای نظامی از این سرزمین است، ادامه داد: محاصره کامل یمن باید محقق شود تا نیازهای اولیه مردم این کشور تامین و از بروز فاجعه انسانی جلوگیری شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه گفتگوهای یمنی-یمنی یکی از مهمترین راهکارها برای سامان دادن امور داخلی یمن است، افزود: مردم این کشور بدون دخالت بیگانگان باید سرنوشت خویش را تعیین کنند.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه سازمان های بین المللی اعم از سازمان ملل باید بر اساس وظایف تعیین شده خود ایفای نقش موثر داشته باشند، تصریح کرد: به عبارتی این سازمان ها باید تلاش کنند تا یمنی ها هر چه سریع تر به صلح و ثبات پایدار دست یابند./



پایان پیام

  • کد خبر : 369104
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار